Pages

Tuesday 17 April 2012

Harga Air Muka Seseorang

Korang tau ape maksud Air Muka?? meh aku jelaskan...

Maksud Air Muka ialah Wajah atau Maruah seseorang.

Contoh ayat Air Muka :  "Tidak baik mencemuh dan menjatuhkan air muka orang di khalayak ramai," kata Shrek Hijau kepada seseorang.

Pernah tak terjadi kat korang?? orang jatuhkan air muka korang?? Aku selalu terkena... sering menjadi bahan untuk di perlekehkan air muka aku.. INGAT.. manusia ada hati dan perasaan untuk di jaga.. so belajarlah menghormati perasaan orang lain..

Air Muka tidak boleh di jual beli yer!!.. So jangan suka merendah-rendahkan maruah dan jatuhkan air muka orang lain..

Aku masih ingin menjaga air muka aku, maruah aku... tapi takpe..  aku hanya mampu meluahkan melalui hati aku dan blog aku..
Hanya ucapan doa sahaja yang mampu aku lahirkan dari bibir ini...

Pesanan aku : Mulut orang...sampai kiamat kita takkan boleh tutup!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...