Pages

Tuesday 20 March 2012

Sanah Helwa ya Shrek Hijau

Sanah Helwa ya  bermaksud Selamat Ulang Tahun

Alhamdulillah masih di panjang kan umur oleh Allah S.W.T untuk diriku...
Jeng jeng sape tau umur ku?? Ce teka nanti dapat adiah?... alaa nanti korang tau jugakk.. so x payah la btau..

Tazkirah untuk diriku di hari jadiku..
20 Mac ulang tahun kelahiranku. Telah 29 tahun aku bernaung di bawah langit-Mu ya Allah.
Belum pun aku terasa menjadi hamba-Mu yang sebenar. Masih berpura-pura. Alangkah alpa dan berdosanya aku. Apakah sisa umurku masih panjang? Atau hanya seketika lagi. Aku tidak pasti. Ketika ramai teman mengucapkan selamat panjang umur, hakikatnya umurku semakin pendek. Bukankah tarikh mati setiap insan sudah ditetapkan? Dan hari ini, esok dan lusa aku menapak lagi… semakin hampir pada tarikh kematian yang dijanjikan. Duhai, tertipunya aku ketika menerima ucapan selamat hari jadi… selamat pulakah hari matiku?Aku belum bersedia untuk bertemu-Mu ya Allah. Walaupun aku tahu, siapalah aku untuk menyatakan tidak dan tunggu. Ya, Allah… segala kekuatan hanya pada-Mu jua. Kau yang Maha tahu apa yang terbaik untukku. Aku merayu pada-Mu ya Allah, pada tarikh ini. Untuk mengemis keampunan-Mu dengan tangan yang berdosa, dengan hati yang tercela. Jika tidak mengenangkan yang Engkau Maha Pengampun, aku tidak akan datang ya Allah. Rasa malu dan hina untuk meminta. Apakah aku diterima?
: Diriku sudah tua :


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...